Beni Koruyun

Hürriyet - Yazarlarım

7 Nisan 2012 Cumartesi

Genç Kız Sığınma Evi Derneği

Merhaba arkadaşlar, okumanızı istediğim önemli bir yazı var.
Her bir desteğin çok önemli olduğu bir sosyal sorumluluk projesi.

Dün nimostylo bloğunun biz sosyal medya kullanıcılarına çağrısı ile bu güzel oluşumdan haberdar oldum.










Bu derneğin çok güzel bir amacı var. Yetiştirme yurtlarında biliyorsunuz ki 18 yaşından sonra barınma sağlanmıyor. Bu yaşta ki bir insan, daha mesleğini eline almadan, kendi ayakları üzerinde duramadan ya evlenmeye mecbur bırakılıyor, ya da kaçtığı hayata geri dönmeye..



Onları bu kabustan kurtarmak için kurulan bu dernek, genç kızların 25 yaşına kadar barınma ve eğitim ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor. Bu da tahmin edersiniz ki desteklerle mümkün.



O yüzden sosyal medyada bunu duyurmak, gerekli desteği sağlayabilecek kişilere ulaştırmak, en olmadı belki bu durumda olan birine ışık olabilmek bizlere yani sosyal medya ile iç içe olan insanlara düşüyor.



Bloggerlık artık çoğu insanın bir hobisi ya da daha ciddi işi gibi. En az diğer sosyal alanlar kadar takip edilen blog dünyasında bu oluşumu ve güzel hedefi duyurmak emin olun bu derneğin amaçlarına en büyük yardım olacaktır.



Projenin ilk aşaması olarak İstanbul - Kadiköy ilçesinde Güneş adı verilen bir sığınma evi açılmış. Güvenlik açısından da mantıklı bir kararla adresi gizli tutuluyor.



Sırada Avcılar ve Taksim de, hatta başka şehirlerde aynı sığınma evlerinden açma planları var.






Sadece bir an taciz gördüğünüz babanızla, dayak yediğiniz abinizle veya sizi en yakın zamanda tanımadığınız biriyle evlendirecek olan ailenizle aynı çatı altında, her an tehlike ve acı korkusuyla beklediğinizi düşünün.

Bir ses, bir ışık, adınızın söylenmesi bile sizi korkutacak hale getirmişken çevrenizde "beni kurtar" diyebileceğiniz kimsenin olmadığını hayal edin..

Tek çareniz ne olurdu?



İşte aklımıza gelen tek cevabın gerçekleşmemesi, hayatların kurtarılması adına çok önemli bir proje bu. Herkesin maddi ya da manevi destek vermesi gerektiği bir amaç, bir inanç.



Gelelim yapabileceklerimize.



Sitelerinde maddeler halinde sıralanmış ;



-Derneğin Üyesi Olmak. (Derneğe üye olarak çalışmalarında, etkinliklerinde görev almak.

- Ayni Yardımlarda Bulunmak ( Güneş evlerinde barınmakta olan genç kızların ihtiyaçlarını giderecek mutfak, kıyafet v.b. gibi yardımlarda bulunmak)

- Eğitim Bursu ( Bir genç kızın tüm eğitim masraflarını karşılamak.)

-Link Desteği ( İnternet sitesi üzerinden sitemizin linkini, bannerini yayınlayarak destek vermek)



NAKDİ YARDIMLAR



- Banka hesaplarına havale yoluyla bağışta bulunmak

- Dernek merkezinde nakit bağış





Hesap numaralarına buradan ulaşabilirsiniz.



Bu maddelerden hiç birini sağlayamayacak olanlar bile en azından link desteği verebilir diye düşünüyorum. Blogger bile olmanıza gerek yok, hangi sosyal medya aracını kullanıyorsanız, arada bir paylaşıp insanlara hatırlatmanız yeterli.



Amaç sadece yardım edebileceklere ulaşmak değil, yardıma muhtaç kişilerinde paylaştıklarınızı görüp, hayatını kurtarma şansı olduğunu öğrenebileceğini unutmayın. Bir insana bu şansı vermek büyük mutluluk olmaz mı?



Özellikle bloggerlardan ricam kendi istedikleri şekilde veya bu yazıyı ctrl + c tuş kombinasyonuyla kopyalayıp paylaşmalıdır.

Nimostylo' ya da bu dernekten bizi haberdar ettiği için ayrıca teşekkür ediyorum. Kendisinin konu ile ilgili yazısına şuradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca, ben de sevgili Ponti'nin Takıları sayesinde konuyla ilgili bilgi sahibi oldum, kendisine tekrar teşekkürler..



Daha çok insana umut olabilmek dileğiyle, sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder